De markt en Hadassa

5 mei 2015 - Jeruzalem, Israël

Vandaag zijn we begonnen op de markt in de binnenstad. Heerlijk om tussen de kraampjes te lopen en de geuren op te snuiven en weer even herinneringen van mijn jeugd op te doen.
Heerlijk fruit en Israëlische koekjes gekocht. Wat zou ik graag de markt mee willen nemen naar Nederland. Voor diegene die de bazar in Beverwijk kennen, begrijpen een beetje wat ik bedoel.
Na de lunch zijn we Hadassa ziekenhuis geweest. Ma wilde hier graag naar toe omdat zij in Gorinchem een informatiemiddag over gehad had. Zij kon ons vertellen dat Hadassa ziekenhuis in de wereld goed bekend staat met de nieuwst snufjes. Ze helpen alle inwoners van Israel; Israëliërs, Palestijnen ect. Het is een modern en groot gebouw boven op een berg. Het leuke van het ziekenhuis vond ik dat er ook een klein winkelcentrum er bij zat. Hier zagen wij ook patiënten komen om wat te eten. Je had er een drogisterij en nog wat andere winkels. Ik vind het wel wat om dit in Nederland ook te realiseren. Hoe vaak vergeet je niet wat als je in ziekenhuis opgenomen wordt. Of wil je niet even weg van je ziekbed als het kan om wat afleiding of ziekenhuis eten te ontwijken.
Nadat we ma in appartement hebben afgezet om lekker uit te rusten zijn Martin en ik naar een modern groot winkelcentrum hier vlakbij gegaan. Als je hier bent lijkt het net even of je weer in Nederland bent alleen wordt er een ander taal gesproken.
Ik wil jullie niet lekker maken maar vergeleken met Nederland hebben wij heerlijk weer. Rond de 25 graden. In de avond koelt het wel snel af naar 14 graden. Wij zagen op internet dat jullie storm en veel regen hadden. We zullen op de terug weg de zon vragen om mee te gaan :-)

1. Adriana(Adrie):
    5 mei 2015
    Ja, dat klopt Esther.
    tussen de middag hier in Gorinchem een flinke hoosbui.
    daarna is het gelukkig droog gebleven, en schijnt nu nog steeds, om 20.08 het zonnetje.
    Jullie boffen maar, dat het lekker weer is.
    maar zie op het kaartje dat er morgen ook wat regen komt.
    terwijl het donderdag weer zo is en 23 graden wordt.
    Leuk om zo al jullie verslagen te kunnen lezen, zodat wij ook een beetje bij jullie zijn.
    een fijne avond gewenst, en voor straks lekker slapen.
    Groetjes Adriana.
  2. Bianca smolders:
    5 mei 2015
    jammer dat we de geuren van de markt niet kunnen opsnuiven...lijkt me heerlijk! eneh wij zijn nooit in Beverwijk geweest dus weet niet wat je bedoelt...
  3. Jan Sinke:
    6 mei 2015
    Wat een mooie verhalen en foto,s komen uit jouw brein'
    Het zijn de herinneringen van mijn eigenreis en het terug-
    verlangen naar het beloofde land,Geniet ervan en tot van-avond
    21 uurÍk zie er naar uit
    Groetjes van Jan