Dag twee

4 mei 2015 - Jerusalem, Israël

De dag begon wat onrustig nadat we gisteren gelezen hadden dat ma haar broer gisteren is overleden na een pittige ziektebeeld. Na contact met ma de schoonzus heeft ma besloten om de reis hier voort te zetten. Dit wilt haar schoonzus ook heel graag en het voelt goed voor haar.

Vanmiddag zijn we naar de oude stad gegaan. Onderweg naar de klaagmuur lekker gekeken in de kleine winkeltjes in de smalle straten. Heerlijk afgedongen bij een aantal winkeltjes, het blijft leuk om met een veel lager prijs de winkel uit te gaan dan is aangegeven. Bij de klaagmuur gearriveerd mochten wij genieten van verschillende Bar Witsma's van een aantal jongens. Bar Witsma wordt gevierd als een jongen 13 jaar wordt. De jongen mag de Tora (oude testament bijbel) dragen en een aantal bijbel teksten lezen. Er wordt erbij gezongen en gejoeld. Het was een hele belevenis om de sfeer te mogen proeven. ​Daarna zijn we op de terug reis op zoek gegaan naar supermarkt. Het valt niet mee als in een vreemde omgeving ben. Ik ben toch wel blij dat mijn Hebreeuws wat opgekrikt is want het helpt wel als je kan lezen wat er op een product staat. Nu zijn we heerlijk aan het bij komen van onze belevenissen en er staat een lekkere schnitzel met aardappels en sla op de menu. We voelen ons al goed thuis in onze appartement.

1. Adriana(Adrie):
    4 mei 2015
    Zo, jullie genieten er lekker van.
    Mooie foto's hebben jullie al gemaakt.
    Liefs van mij.
  2. Annelies:
    Lieve alle drie.
    Wat heftig om zo kort na aankomst dit nieuws te moeten horen voor ma. Maar het is wel fijn dat tante Nel hier duidelijk in is geweest en dat ma zich niet schuldig hoeft te voelen.
    Super om jullie zo te zien,in een prachtige omgeving met een heerlijk zonnetje!! Kan ma een beetje aan de warmte wennen? Hoop dat het eten lekker heeft gesmaakt en wens jullie weer een gezellige avond. En voor morgen..........lekker verder gaan met genieten!

Liefs van ons
  3. Jan Sinke:
    4 mei 2015
    vandaag is het dodenherdenking.zijn mijn reacties overgekomen?Tiny geniet van de reis.Wat zul je me veel
    te vertellen hebben.Veel liefs van Jan voor jullie allemaal.
  4. Bianca smolders:
    4 mei 2015
    wat leuk dat we jullie blog kunnen volgen..vanaf dag 1 hebben jullie al een druk programma. veel zien...veel genieten! hopenlijk kun je het hebreews toepassen. goed hoor! enjoy!
  5. Jitty:
    4 mei 2015
    Wat verdrietig om dat daar te horen maar wat goed om de reis niet te onderbreken. Geniet er lekker van want het is zomaar weer voorbij.

liefs van jitty
  6. Fred:
    5 mei 2015
    Lieve vakantiegangers,
    Kennelijk had ik me niet aangemeld voor de blogs, hoewel ik dacht dat ik het wel gedaan had. Vanaf nu hoop ik dat ik de berichten automatisch binnen komen fietsen. Ik houd het in de gaten.
    Ik kan me voorstellen dat ma in het begin dubbele gevoelens heeft gehad. 't Is ook niet niks. Blij dat er contact met tante Nel is geweest waardoor het rustig en goed ligt nu. Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Ik ben blij dat ik geen Israelische winkelier ben, dan zou ik binnen de kortste keren failliet zijn na een bezoek van Hollanders.
    Ik zou zeggen geniet van alle mooie momenten en van jullie vakantie.
    Big hug,
    Fred